cos jakby chroty, namiasta wirtualizacji :) - problem z php-gd

Przemysław Backiel przemyslaw.backiel w backiel.com.pl
Czw, 6 Lis 2008, 10:37:10 CET

Witam,

wszystko ładnie funguje, za wyjątkiem tego, ze cacti nie rysuje wykresów

(cacti jest w vserwerze)

no to robie sledztwo
loguje sie via ssh do virtuala

[przemek w trinity rra]# cd /etc/cron.d/
[przemek w trinity cron.d]# cat cacti
MAILTO=root

*/5 * * * * cacti umask 022; exec /usr/sbin/cacti-poller

# vim:ft=crontab

wykonuje z palca
[przemek w trinity cron.d]# whoami
root
[przemek w trinity cron.d]# exec /usr/sbin/cacti-poller
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library
'/usr/lib/php/gd.so' - libX11.so.6: cannot open shared object file: No
such file or directory in Unknown on line 0
[przemek w trinity ~]$ whoami
przemek

prosze, zwróccie uwage, ze wylogowało mnie na usera z ktorego su na
roota robiłem

druga sprawa,

[przemek w trinity ~]$ cd /usr/lib/php
[przemek w trinity php]$ ls
ctype.so  gd.so  mbstring.so  mcrypt.so  mysql.so  snmp.so  sockets.so
xml.so
[przemek w trinity php]$

ki grzyb i jak to rozwiązać?

takiego problemu to nie spodziewałem się wcale..

jak miałem cacti odpalone w "srodowisku" macierzystym vserwerów to
ładnie fungowało

--
Z powazaniem
Przemyslaw Backiel