xmodemap po updacie

Grzesiek Sójka pld w pfu.pl
Sob, 8 Lis 2008, 11:20:58 CET

Witam,

Mam PLD postawione na MacBooku. Jak wiadomo komputery te maja dosc
osobliwe klawiatury (np. brak prawego alta). Po dluzszej zabawie udalo
mi sie to jakos przezwyciezyc konfigurujac klawisze "jabluszko" jako
alty. Dluzszy czas chodzilo wszystko OK az do zeszlego tygo kiedy to
postanowilem zrobic wreszcie updaty. Efekt jest taki, ze teraz (jak
widac na zalaczonym obrazku) nie mam polskich liter. Klawisze sa
mapowane przy pomocy komendy

xmodmap /etc/xkeymap

gdzie /etc/xkeymap zawiera:

keycode 108 = Delete
keycode 115 = Alt_L
keycode 116 = Mode_switch
keycode 161 = Insert

Same mapowania klawiszy wydaja sie dzialac. Klawisz 108 (dodatkowy
ENTER) dziala jako delete, Ctrl+lewe "jabluszko"+BackSpace zabija X`y
tylko nie mam pliterek. Nie wiem czy to zle dzialanie klawiatury (brak
przemapowania prawego "jabluszka" na alt) czy jakies zmiany w X'ach.

Pomocy!

Pzdr

Grzesiek