TwinView vs. Xinerama

Grzesiek Sójka pld w pfu.pl
Czw, 13 Lis 2008, 09:58:53 CET

Witam,
Mam GeForce FX 5200 z podłączonymi dwoma monitorami LCD (zwykłe a nie
panorama). Ostatnio się trochę zabawiałem i skonfigurowałem to jako
TwinView a potem jako Xinerame. W obu przypadkach zachowuje się to tak
samo. Dokładniej: mogę przenosić aplikacje z monitora na monitor ale jak
kliknę maxymalizację okna to okno rozciągane jest na jeden monitor. Mam
więc 2 pytanka:
1. Jaka jest praktyczna różnica pomiędzy TwinView a Xineramą? Ja jak do
tej pory nie zauważyłem żadnej.
2. Czy da się jakoś magicznie to skonfigurować tak, żeby aplikacje były
maxymalizowane na oba połączone monitory?? Zależy mi na tym ze względu
na mplayera i oglądanie filmów panoramicznych.

Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

Pozdrówka

Grzesiek