TwinView vs. Xinerama

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.pl
Czw, 13 Lis 2008, 10:25:14 CET

Dnia czwartek, 13 listopada 2008, Grzesiek Sójka napisał:
> Witam,
> Mam GeForce FX 5200 z podłączonymi dwoma monitorami LCD (zwykłe a nie
> panorama). Ostatnio się trochę zabawiałem i skonfigurowałem to jako
> TwinView a potem jako Xinerame. W obu przypadkach zachowuje się to tak
> samo. Dokładniej: mogę przenosić aplikacje z monitora na monitor ale jak
> kliknę maxymalizację okna to okno rozciągane jest na jeden monitor. Mam
> więc 2 pytanka:
> 1. Jaka jest praktyczna różnica pomiędzy TwinView a Xineramą? Ja jak do
> tej pory nie zauważyłem żadnej.
> [...]

A to nie zależy bardziej od menadżera okien i/lub poszczególnych aplikacji?
W KDE mi się wszystkie kadeowe okna maksymalizują na jeden ekran, za to
niektóre nie kadeowe, ładują się niepotrzebnie na całość.
Jeszcze chyba to jest jakoś tak, że zależy gdzie dane okno jest(?...)
Ale tego to teraz nie jestem pewien.
A film panoramiczny będziesz na dwu monitorach oglądał?!?...
Trochę to chyba słabo będzie wyglądało jak ktoś w filmie na środku
stanie... :D
U mnie, to szczerze mówiąc nie pamiętam teraz, czy skorzystałem w końcu z
Xineramy, czy TwinView bo w swoim czasie napewno używałem Xineramy
i jak dla mnie było dobrze. Ale potem coś kombinowałem z TwinView.
Ale teraz jest stan, że działa i musiałbym sprawdzić na czym staneło...

Grzegorz Pietrzak || grzes w artikon.pl
To mit, że mężczyźni myślą tylko o jednym, czyli seksie. W rzeczywistości chcą
miłości, ale na nią potrafią się otworzyć tylko poprzez seks. (John
Gray, "Mężczyźni są z Marsa")