TwinView vs. Xinerama

Grzesiek Sójka pld w pfu.pl
Czw, 13 Lis 2008, 10:54:56 CET

Grzegorz Pietrzak wrote:
> A to nie zależy bardziej od menadżera okien i/lub poszczególnych aplikacji?
> W KDE mi się wszystkie kadeowe okna maksymalizują na jeden ekran, za to
> niektóre nie kadeowe, ładują się niepotrzebnie na całość.

mplayer zdaje się sam skaluje okna. Wciskasz "f" i tyle. Myślę więc że
sam rozpoznaje konfiguracje.

> A film panoramiczny będziesz na dwu monitorach oglądał?!?...
> Trochę to chyba słabo będzie wyglądało jak ktoś w filmie na środku

Wiesz, też się tego bałem ale mam dość duże monitory (20") z "cienką"
obudową więc nie jest tak źle. Wszystko oczywiście zależy od filmu.
Jeśli film jest 4:3 to oczywiście nie ma sensu. Są jednak takie filmy
które po (ręcznym) rozciągnięciu okna na 2 monitory zajmują mniej więcej
75% powierzchni. Nie wiem jakie to jest aspect ratio ale chyba więcej
niż 16:9. Wtedy lepiej się ogląda na dwóch. Tyle, że przy ręcznym
rozciąganiu po bokach widać kawałki tapety i to trochę przeszkadza.

Pzdr
grzesiek