Ponownie - CRI i instalacja na vmwarem[OT]

Paweł Muszyński pmuch w zamek.szczecin.pl
Sob, 15 Lis 2008, 07:54:28 CET

> No, ja mam dopiero od wczoraj ;) Resztę serwerów mam Hetznerze, ale z tego
> co widzę po krótkiej jak dotąd przygodzie OVH jest bardzo mocną
> konkurencją...

Ja mam u nich serwer od prawie 2 lat, w tym czasie był tylko jeden
przestój - godzina w nocy.
Z wad, to z tego co piszą na forum.ovh.pl, są mało elastyczni w
przypadku włamów - jedno ostrzeżenie, potem nakaz reinstalacji całości
połączony z wyłączeniem serwera i udostępnieniem zasobów przez FTP. I
jeszcze zdarzają się problemy z opłącaniem serwera kartą - potrafią
przetwarzać taką płatność kilka dni.

> Dziś w nocy walczyłem z vKVM i wszystko raczej działa sprawnie - choć
> akurat
> sprawdzałem pod IE7 pod windows (nie miałem czasu na eksperymenty).
> Działa fajnie, choć wkurza to że trzeba odczekać parę dobrych minut od
> uruchomienia vKVM do nadesłania maila z parametrami dostępu. Sieci zdaje
> się
> w ogóle w trybie vKVM nie ma - a konsola zaczyna się w momencie gdy pojawia
> się prompt lilo. Moduł do sieciówki można załadować żeby sprawdzić czy nie
> ma konfliktów albo czegoś nie brakuje.

Wiem, że teraz działą OK, przetestowałem przy przechodzeniu AC -> TH ;-)
Kiedyś była francuska klawiatura i np. / nie udało mi się na niej
zlokalizować.

> Trzeba przyznać że generalnie mają bardzo fajną obsługę serwerów - choć np.
> brakuje mi możliwości wysłania ctrl-alt-del do serwera (takie coś jest w
> hetznerze, obok hardresetu).

To jest tylko w trybie vKVM

Z tego co mi odpisali, niedługo ma się pojawić
> też jako opcja prawdziwy kvm (płatny) - choć chyba nie widzę powodów by
> mógł
> być potrzebny, przy tej liczbie narzędzi które udostępniają :)

Już od dawna tak piszą, zobaczymy, co im z tego wyjdzie...

> Fakt, domyślny system zainstalowany przez ovh był jakiś dziwny - nie chciał
> nic pokazać przy lsmod... Tu akurat fajniejszy jest hetzner, można nawet
> pobrać działające konfigi do zbudowania własnego kernela :)

Bo ten ich system ma niemodularne jądro :-)
Ale też udostępniają (a przynajmniej udostępniali) konfigi i gotowe kernele.

Pawel