Ponownie - CRI i instalacja na vmware

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pią, 14 Lis 2008, 14:56:22 CET

On Fri, 14 Nov 2008, Paweł Muszynski wrote:

> Widzę, że nie tylko ja mam PLD na OVH...

No, ja mam dopiero od wczoraj ;) Resztę serwerów mam Hetznerze, ale z tego
co widzę po krótkiej jak dotąd przygodzie OVH jest bardzo mocną
konkurencją...

> Ja instalowałem dość dawno, i KVM owszem był, ale coś było skopane z
> klawiaturą i działało jak chciało. Poza tym w trybie KVM inne moduły się
> do sieciówki ładują.

Dziś w nocy walczyłem z vKVM i wszystko raczej działa sprawnie - choć akurat
sprawdzałem pod IE7 pod windows (nie miałem czasu na eksperymenty).
Działa fajnie, choć wkurza to że trzeba odczekać parę dobrych minut od
uruchomienia vKVM do nadesłania maila z parametrami dostępu. Sieci zdaje się
w ogóle w trybie vKVM nie ma - a konsola zaczyna się w momencie gdy pojawia
się prompt lilo. Moduł do sieciówki można załadować żeby sprawdzić czy nie
ma konfliktów albo czegoś nie brakuje.

> Poradziłem sobie bootując z ichniego rescue-pro, wgrałem na dysk pld
> rescue -pisałem o tym kiedyś:
>
> image=/boot/pldvmlinuz
> root=/dev/ram0
> label=rescue
> initrd=/boot/pldrescue.cpi

Trzeba przyznać że generalnie mają bardzo fajną obsługę serwerów - choć np.
brakuje mi możliwości wysłania ctrl-alt-del do serwera (takie coś jest w
hetznerze, obok hardresetu). Z tego co mi odpisali, niedługo ma się pojawić
też jako opcja prawdziwy kvm (płatny) - choć chyba nie widzę powodów by mógł
być potrzebny, przy tej liczbie narzędzi które udostępniają :)

> Dzięki takiemu zabiegowi miałem działające PLD Rescue, więc instalacja
> systemu była banalna. Uprzedzając pytania - zrobiłem to po to, by ładnie
> widzieć jakie moduły mam załadować :-)

Fakt, domyślny system zainstalowany przez ovh był jakiś dziwny - nie chciał
nic pokazać przy lsmod... Tu akurat fajniejszy jest hetzner, można nawet
pobrać działające konfigi do zbudowania własnego kernela :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"