Swieze Th i brak polskich literek...

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Czw, 27 Lis 2008, 10:19:28 CET

On Wed, 26 Nov 2008, Daniel Dawid Majewski wrote:

> Pewnego dnia wpadła wieść od Jacek Osiecki i powiedziała :
> Teraz iso-8859-2 jest wypierane przez utf-8 i to nie bez powodu -
> opisuje wiecej niż 256 kodów...
> http://pld-users.org/pl/przewodniki/utf-8

Trochę się boję UTF-8, ale właśnie zobaczyłem że PuTTY w międzyczasie się
tego UTFa nauczyło, więc nie tak źle...

Ustawiłem LANG i LC_ALL na pl_PL.UTF-8 w /etc/sysconfig/i18n

Hmm, zaraz - d*pa blada :-/ Chyba ekg nie potrafi działać na konsoli UTF,
więc w zasadzie UTF jest dla mnie skreślony... EKG kompiluję własnoręcznie,
bo uznaję tylko UI readline, ncurses jest dla mnie nie do strawienia.
Hmm, widzę że PLDowe ekg-1.7 z ui-ncurses też nijak nie umie sobie poradzić
z UTFem :(

Ale już pomijając ekg: co prawda w konsoli mam wszystkie polskie literki
(w tym brakujące wcześniej Ć,Ę,Ń,Ś), ale w komunikatach startowych brakuje
np. dużego Ę - i zamiast niego jest coś a'la underscore (_) tylko na górze.
Co ciekawsze, to się pojawia również gdy np. już po zalogowaniu zrobię
/etc/init.d/cośtam restart... Ale to akurat mnie najmniej boli, w zasadzie
w ogóle - komunikaty startowe widzę raz na ruski rok.

Natomiast w Xach nadal bida - o polskich literkach można zupełnie zapomnieć,
zarówno jeśli chodzi o ich wprowadzanie w xterm/aterm, jak i oglądanie. Teraz
nawet jak odpalę konsolę z fontem iso-8859-2, to zamiast polskich literek
mam w pine spacje :(

Jak na polską dystrybucję, i wszystko stawiane od zera - trochę mnie dziwi
ilość problemów z polskimi literkami :( Czego jeszcze brakuje?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"