hierarchiczne www

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.oswiecenia.net
Nie, 30 Lis 2008, 22:07:03 CET

Mam taką sytuację: serwerek www (apache/lighttpd/colokwiek+dostęp
administracyjny) stojący na słabym łączu i serwer na dobrym łączu stojący
gdzieś w sieci ale z dostępem jedynie do ftp/www/php i ograniczoną
przestrzenią dyskową. Z oczywistych względów wolę wrzucać dane na serwerek
który mam blisko (sieć lokalna), ale niekoniecznie podoba się to osobom które
potem chciałyby sobie to ściągnąć. Oczywiście mogę wrzucić na serwer zdalny,
ale wtedy muszę na to długo czekać (ściągający zadowoleni, wystawiający
niezadowolony).
Marzy mi się więc pewna hybryda: ja wrzucam na serwerek lokalny, podaję komuś
linka i ten ktoś może sobie ściągać od razu. Jednak w tym samym czasie (lub
dopiero gdy kilka osób już ściągnie dany plik) plik jest wysyłany na serwer
zdalny. Po tym jak tam w sposób bezpieczny dotrze mój serwer www zamiast
serwować plik z dysku powinien zwracać 302 ze wskazaniem na plik na serwerze
zdalnym.
Czy istnieje jakiś program który by coś takiego realizował? Ewentualnie jakieś
wskazówki dot realizacji takiego rozwiązania we własnym zakresie? Np. jak
zmusić serwer www do redirectów bez zmiany plików konfiguracyjnych
(zewnętrzny program który by o tym decydował, baza sqlowa, cokolwiek), jak
się dowiedzieć jakie pliki były ściągane (jakieś mechanizmy poza czytaniem
logów istnieją do tego), etc?
--
Z poważaniem,
Tomasz Grobelny