hierarchiczne www

Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Nie, 30 Lis 2008, 22:33:49 CET

Dnia niedziela 30 listopada 2008, Tomasz Grobelny napisał:
> Mam taką sytuację: serwerek www (apache/lighttpd/colokwiek+dostęp
> administracyjny) stojący na słabym łączu i serwer na dobrym łączu stojący
> gdzieś w sieci ale z dostępem jedynie do ftp/www/php i ograniczoną
> przestrzenią dyskową. Z oczywistych względów wolę wrzucać dane na serwerek
> który mam blisko (sieć lokalna), ale niekoniecznie podoba się to osobom
> które potem chciałyby sobie to ściągnąć. Oczywiście mogę wrzucić na serwer
> zdalny, ale wtedy muszę na to długo czekać (ściągający zadowoleni,
> wystawiający niezadowolony).
> [...]

Wersja 1: pliki kopiowane z crona rsyncem, wgetem czy inną cholerą do robienia
mirrorów, urle dla userów do szybszego serwera i na nim 404 w określonych
katalogach zamienione na 302 kierujące na wolniejszy.

Wersja 2: na szybszym serwerze jakoś sprytnie skonfigurowany squid z dużym
cache, za pierwszym razem pobierze plik przekazując go jednocześnie userowi,
za drugim tylko sprawdzi czy się nie przeterminował i jeśli nie, poda własną
kopię.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl