[OT] Drukarka laserowa-mono

Jan Wideł jwnews w debian.maszyna.pl
Pon, 6 Paź 2008, 22:48:46 CEST

Dnia 06-10-2008 o 22:34:01 Adam Gapiński <adas-news w artikon.pl> napisał(a):

> Osóbka znana jako jwnews w debian.maszyna.pl, wystukała:

> Eee tam przesadzasz - poszło od kopa w firmie (PLD Ac). Trzeba było
> tylko po
> zainstalowaniu załadować usblp
> Z kolei w domu mam SCX-4200 (to samo, ale bez faksu i podajnika).
> Instalacja
> też bez problemu - choć na początku musiałem to ich /dev/mfp zmienić na
> zwykły usblp0 (teraz za to chodzi na tym samsungowym dewajsie)

Właśnie z tym dewajseim mfp ichnim miałem problemy, chodziło o skaner,
który nijak nie chciał chodzić jeśli nie odpalało się go na prawach
root'a(xsane). Dopiero gdzies 'wyguglałem' driver ze spaczowaną biblioteką
i od tej pory działa.

> A teraz co do kosztów:
> - toner + chip zliczający ~ 35 zł + sam chip ~ 12 zł
> - 1 toner to około 10 tys. wydruków (wymieniasz 2x sam chip a proszek
> sypiesz raz)
> - kasetę wymieniasz dopiero jak się zniszczy bęben (ale to po jakiś 15 -
> 20
> tysiącach (tyle doczytałem na google), bo u mnie zrobiła dopiero 8000
> stron)

Tak tez robimy, chociaż ostanio przejechałem się na tych chipach, z 3
przyslanych tylko jeden mi zadziałał. Sprawa druga to to, że wymiana tego
cholernego chipa, wymaga rozkręcenia całej kasety z bębenm, możesz sobie
wyobracic jaka to przyjemność jeśli pare dni wcześniej dosypałeś toner (1
chip wytrzymuję około 2 napełnien).

Jasiek