nie dziala polska klawiatura w X

Sylwester Gruszka gruszex w gmail.com
Sob, 11 Paź 2008, 14:01:14 CEST

Witam,

ne moge w nowo zainstalowanym Th w X'ach wprowadzac polskich znakow... podaje
tu konfiguracje xorga, wydaje sie byc ok:
Section "ServerLayout"
        Identifier     "X.org Configured"
        Screen      0  "Screen0" 0 0
        InputDevice    "Mouse0" "CorePointer"
        InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
EndSection

Section "InputDevice"
        Identifier  "Keyboard0"
        Driver      "kbd"
        Option      "XkbModel" "pc105"
        Option      "XkbLayout" "pl"
EndSection

Nie wiem czy to ma jakis zwiazek ale na wszelki wypadek napisze. Ustawilem
polski jezyk i kodowanie unicode wg przewodnika ze strony
http://pld-users.org/pl/przewodniki/utf-8
Podczas startu systemu pl-literki sa okej ale po powrocie z X zamiast ogonkow
sa juz tylko krzaczory.

Moze jeszcze to sie przyda:
$ locale
LANG=pl_PL.UTF-8
LC_CTYPE="pl_PL.UTF-8"
LC_NUMERIC="pl_PL.UTF-8"
LC_TIME="pl_PL.UTF-8"
LC_COLLATE="pl_PL.UTF-8"
LC_MONETARY="pl_PL.UTF-8"
LC_MESSAGES="pl_PL.UTF-8"
LC_PAPER="pl_PL.UTF-8"
LC_NAME="pl_PL.UTF-8"
LC_ADDRESS="pl_PL.UTF-8"
LC_TELEPHONE="pl_PL.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="pl_PL.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="pl_PL.UTF-8"
LC_ALL=

Jak mam zmusic klawiature w X do wprowadzania polskich znakow? Sprawa z
krzakami w konsoli jest drugorzedna ale jezeli ktos wie (lub te dwie sprawy
maja ze soba zwiazek) to niech da znac.

--
pozdrawiam,
Sylwester Gruszka