Jakiego urządzenia potrzebuję (sieć)

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Śro, 22 Paź 2008, 17:55:29 CEST

Hej

Będę zestawiał jedną z dwóch poniższych konfiguracji i chciałbym prosić
o poradę, jakie urządzenie (hub, switch, coś innego) pozwoli mi to
osiągnąć. Chodzi mi o konkretne modele urządzeń, które spełnią (bardzo
małe jak sądzę) wymagania, będą działać stabilnie, bezpiecznie i będą w
miarę tanie :)

1. Internet z TV kablowej zakończony ethernetem. Do niego bezpośrednio
   podpięty komputer z PLD i dwiema kartami sieciowymi. Chciałbym do
   drugiej karty sieciowej podpiąć urządzenie (hub, switch, ...), który
   zapewni dostęp do maszyny z PLD dwóm kolejnym komputerom za
   pośrednictwem ethernetu a dodatkowo jeszcze dostęp po WiFi (nieduże
   mieszkanie). Na PLD będzie NAT plus trochę usług typu WWW, SMTP,
   POP3, IMAP4 itd. o znikomym obciążeniu.

2. Internet z TV kablowej zakończony ethernetem. Do niego bezpośrednio
   podpięte urządzenie, które pozwoli:
   a. podpiąć po ethernecie komputer z PLD (ten z punktu 1.) i wystawić
      z niego na świat pewne usługi;
   b. podpiąć po ethernecie drugi komputer;
   c. zapewni dostęp do Internetu z komputerów a., b. oraz przez WiFi,
      włączając w to NAT, ponieważ mam jeden adres IP.

TIA.

--
--= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--