Karta intela i Dual head.

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 24 Paź 2008, 08:21:52 CEST

Dnia czwartek, 23 października 2008, Przemysław Zając napisał:
> Witam.
> Czy ktoś uruchomił może jakąkolwiek kartę graficzną intela w trybie dual
> head? Mam tako o to kartę
> "Intel Corporation Mobile 945GM/GMS/GME, 943/940GML Express Integrated
> Graphics Controller"
> w laptopie HP jeśli ktoś skonfigurował na czymś podobnym duale head był
> bym niezmiernie wdzięczny za przykładowego xorga (próbuję wygooglać coś
> ale to co opisują jakoś mi nie wychodzi)

Chodzi ci o możliwość podłączenia dwóch monitorów? Spróbuj użyć xrandr:
zainstaluj soft (xorg-lib-libXrandr, xorg-app-xrandr), podłącz drugi
monitor, potem odpal X-y a w terminalu zrób coś takiego:

xrandr --output VGA --auto --left-of LVDS

Tak to działa u mnie na grafice i855GM w laptopie DELL. Możesz sobie
ewentualnie zobaczyć, co wpisać zamiast tego VGA i LVDS wpisując xrandr bez
żadnego parametru.
A potem można to skonfigurować na stałe w X-ach:

Section "Monitor"
        Identifier      "LVDS"
        VendorName      "Build-in matrix"
        Option          "DPMS"    "yes"
EndSection
Section "Monitor"
        Identifier      "VGA"
	VendorName	"External monitor"
        Option          "RightOf" "LVDS"
        Option          "DPMS"    "yes"
EndSection
Section "Screen"
        Identifier      "Screen"
        Device          "Card"
        DefaultColorDepth 24
        Subsection "Display"
                Depth           24
                Virtual         2048 768
        EndSubsection
EndSection

To co podkreślone jest ważne. Nie trzeba dodawać żadnego TwinView czy innego
DualHead.