PLD + GPRS - jaki modem?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 24 Paź 2008, 15:22:59 CEST

Podobne pytania już się pojawiały, ale z raczej odmiennej perspektywy (było
jak odpalić jakiś modem, czy da się odpalić modem, jaką sieć wybrać bez
względu na modem). A ja zaczynam od modemu :-)

Zastanawiam się nad zakupem modemu GPRS do mojego laptopa. Priorytety są
takie (w kolejności ważności):
1. Kompatybilność z PLD. Nie trzeba chyba komentować.
2. Cena. Ma być tani, co nie znaczy, że kosztem możliwości - HSDPA/UMTS ma
być.
3. Zastanawiałem się nad formą podłączenia i wyszło mi, że raczej USB,
chociaż najpierw byłem za PCMCIA. Jeśli PCMCIA to taki, który nie wystaje
poza laptop.
4. Sieć jest najmniej ważna. Jeśli już to i tak wybiorę ofertę typu
pre-paid. Komórkę mam w Erze, ale nie czuję się bardzo do niej przywiązany.

Jakie macie sugestie?