PLD + GPRS - jaki modem?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 26 Paź 2008, 22:27:34 CET

Dnia piątek, 24 października 2008, Jacek Osiecki napisał:
[...]
> A dopuszczasz możliwość dokompilowania paru rzeczy do kernela? Nie wiem
> czy to konieczne, bo sam nie używam dystrybucyjnych kerneli - ale
> podejrzewam że przy niektórych modelach może się pojawić...

Oczywiście, że dopuszczam - jeśli tylko nie będzie to oznaczało konieczności
zostawania przy jakichś zabytkowych kernelach.

> Więc odpada najfajniejsza opcja ;) czyli byle telefon motoroli (np.
> używana V235 za 50zł) podłączony na USB... W miarę OK są "mydelniczki"
> czyli Huawei E220. Używam ich w jednym projekcie opartym o PLD i spisują
> się całkiem nieźle (zdecydowanie lepiej niż pod windows :)

Ano, chciałbym, żeby wydajność była sensowna i jeśli można coś więcej
wyciągnąć w danym miejscu - to czemu nie? Mam SE770i, ale przecież nie będę
w nim zmieniał karty na okoliczność podłączania się do sieci.

> Dobrze się zastanów... Modem USB to prawie pewny brak możliwości
> podłączenia anteny zewnętrznej - a niestety zasięg sieci to największa
> bolączka wszystkich modemów. Poza dużymi miastami z zasięgiem takich
> dongli to jest prawdziwy dramat, przynajmniej w przypadku Blueconnect -
> zdaje się że iPlus jest troszkę lepszy.

To jest dobry argument. Czyli jakaś karta na PCMCIA ze złączem anteny
zewnętrznej? Jakiś konkretny model?