Kłopotliwe (jak dla mnie) dodanie dysku do raid1

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.pl
Śro, 29 Paź 2008, 12:00:40 CET

Mając w zamyśle bezpieczeństwo systemu, a nie mając jeszcze drugiego dysku,
założyłem raid1 na jednym dysku z myślą dołożenia drugiego gdy będę w jego
posiadaniu.
Mam teraz drugi dysk, dołożyłem go, zmieniłem konfigurację w mdadm.conf.
No i próba dodania tego dysku do macierzy powoduje dodanie go tylko jako
sparedisc... (mdadm /dev/md0 -a /dev/sdd1)
Nie jestem teraz pewien jak zakładałem tą pierwszą macierz, ale możliwości są
dwie:
w mdadm.conf było: ARRAY /dev/md0 devices=/dev/sdc1
a polecenie to: mdadm -A /dev/md0 -l 1 -n 1 /dev/sdc1
lub
w mdadm.conf było: ARRAY /dev/md0 devices=/dev/sdc1,/dev/sdd1
a polecenie to: mdadm -A /dev/md0 -l 1 -n 2 /dev/sdc1,missing
Niestety nie pamiętam którą wersję wybrałem.
Chociaż wydaje mi się że, efekt obecny wygląda na pierwszą wersję.
Bynajmniej...
Jak przekonać teraz macierz żeby dodany dysk był drugim w macierzy a nie
sparedisc?...
:/

Grzegorz Pietrzak || grzes w artikon.pl
Jedynie ci kochankowie mogą o sobie zapomnieć, którzy niedostatecznie się
kochali, by się znienawidzić. (Ernest Hemingway)