Re: Kłopotliwe (jak dla mnie) dodanie dysku do raid1

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Śro, 29 Paź 2008, 18:28:36 CET

On Wed, 29 Oct 2008, Grzegorz Pietrzak wrote:

> Mając w zamyśle bezpieczeństwo systemu, a nie mając jeszcze drugiego dysku,
> założyłem raid1 na jednym dysku z myślą dołożenia drugiego gdy będę w jego
> posiadaniu.

[...]

> w mdadm.conf było: ARRAY /dev/md0 devices=/dev/sdc1
> a polecenie to: mdadm -A /dev/md0 -l 1 -n 1 /dev/sdc1
> lub
> w mdadm.conf było: ARRAY /dev/md0 devices=/dev/sdc1,/dev/sdd1
> a polecenie to: mdadm -A /dev/md0 -l 1 -n 2 /dev/sdc1,missing
> Niestety nie pamiętam którą wersję wybrałem.

... i podejrzewam że założyłeś tę pierwszą - czyli stworzyłeś
z raid-devices = 1, zamiast raid-devices = 2 i "missing" w miejscu
drugiej partycji...

Teoretycznie można zmodyfikować RAID zmieniając mu liczbę urządzeń - przy
pomocy opcji --grow czyli:

mdadm --grow /dev/md0 --raid-devices=2

Tyle że ile razy próbowałem przy różnych kombinacjach kerneli i dystrybucji,
zawsze dostawałem komunikat że się nie da "bo nie".

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"