Świeża instalacja Th w sam raz dla sześciolatka.

Adam Skowroński askowron w ii.pw.edu.pl
Pon, 1 Wrz 2008, 19:01:16 CEST

Zdobyłem właśnie laptopa dla dziecka i postanowiłem zainstalować mu PLD
Th. Chłopak AC już zna, więc stwierdziłem że może już czas na Th  :-)

Jakby ktoś spytał dlaczego nie Ti - CRI chyba nie ma wersji na
memorysticka, a CD w laptopie działa... inaczej.

No i po dwóch dniach walk - jeden z instalacją, drugi z instalacją Xów i
szukaniem odpowiednich sterowników dowiedziałem się m.in. że:

gcompriz nie działa,bo mówi, że nia ma pliku który ma
celestii nie ma nawet w liśćie do builderów.
A mplayer - w sumie nie wiadomo po co jest, jak brakuje kodeków
(w32codecs).
KDE nie widzi polskiego układu klawiatury, a jak mu ustawię dowolną
klawiaturę, więcej - uruchomię setxkbmap - to już Xy myślą, że prawy Alt
to enter.

-- Czy ja jestem jakiś dziwny, czy tylko mi to przeszkadza?
-- czy moze ktos zna rozwiazanie problemu z klawiatura?

Bo myślałem, że wszyscy używają gcompriza, celestii i mplayera  ;-)

-- No i następne pytanie - czy warto przerżnąć cały system i
zainstalować działający AC (narażając się na gniew małżonki), czy
cierpliwie czekać?

Przy okazji - może się komuś przyda - zwalczałem trochę samą instalację
z rescueCD.
Więc po uruchomieniu z USBsticka widział twardziele (IDE) jako sda.
Więc, żeby uruchomic swiezy system, to najpierw musialem oszukac
geninitrd, i zrobic pliki urzadzen hda
a potem musialem oszukac lilo linkujac hda->sda itp.

Aha - mam ThinkPada T41.

adam

-- Adam Skowroński * W związku z powyższym konkurencja
tytus w oldfield.org.pl * MSIE powinna emulować błędy głównego
http://tytus.oldfield.org.pl/ * gracza, tak aby strony były
********************************** wyświetlane tak samo w konkurencyjnym
produkcie - Bartłomiej Rozkut, forum linuxnews.pl