bezdyskowe maszyny na PLD

Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Pią, 5 Wrz 2008, 17:01:28 CEST

Dnia piątek 05 września 2008, Paweł Zuzelski napisał:
> Witam,
>
> przygotowuję bezdyskowe maszyny na PLD, root na nfsie. Nigdy wcześniej nie
> uruchamiałem więcej niż jednej takiej maszyny na raz, stąd pytanie - w jaki
> sposób rozwiązać problem katalogów, do których maszyna musi mieć wyłączny
> dostęp - przykładowo /var/run ?
>
> Myślałem o tym, żeby podczas bootowania mountować tmpfs na /var/run a
> następnie kopiować do niego zawartość, ale to chyba nie jest najlepsza
> metoda - pojawią się problemy przy instalacji pakietów które zapisują coś
> w /var/run.

Opisywałem taką konfigurację już ze dwa razy na -devel czy -users, poszukaj po
moich mailach (z tego samego adresu, co ten). W skrócie - połączenie tmpfs i
unionfs w kilku, odpowiednich miejscach i manualne tworzenie w rc.local
dosłownie kilku niezbędnych pliczków tam, gdzie był sam ramfs. W ten sposób
jeden rootfs był dzielony między kilka stacji roboczych - co ciekawe, stacje
iMac G3 (PowerPC) z powyciąganymi dyskami, a serwer składak na Pentium II, do
tego ze 128MB pamięci. Działało bez żadnych problemów, system odpalał się
szybciej niż zainstalowany tam wcześniej OS X 10.2 (który, mimo że
teoretycznie funkcjonował, nie był na tych maszynach najmądrzejszym
pomysłem), load serwera znikomy.

Pozdrawiam,
--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl