dziwne zachowanie postfixa

crazy w noshit.pl crazy w noshit.pl
Pią, 12 Wrz 2008, 07:59:08 CEST

Mam dziwne problemy z postfixem, otóż po restarcie maszynki zgłupiało mi korzystanie z RBLi.
Pare dni temu przyszedł nowy postfix, ale sprawował się bez zarzutu.

Nagle poczta z googla, wp jest odrzucana na podstawie rbli. Zakomentuje jednego - odrzuca na
podstawie kolejnego i tak do końca listy.
Wg checkerów RBL, ten host nie jest listowany w zasobach z których korzystam..

Wpisy w main.cf mam takie :

smtpd_recipient_restrictions =
[...]
        reject_rbl_client dynamic.dnsbl.rangers.eu.org,
        reject_rbl_client dsn.rfc-ignorant.org,
        reject_rbl_client               rbl.jp,
        reject_rbl_client       combined.njabl.org,
        reject_rbl_client       blacklist.spambag.org,
        reject_rbl_client dul.dnsbl.org,
        reject_rbl_client list.dsbl.org,
        reject_rbl_client sbl-xbl.spamhaus.org,
       reject_rbl_client dnsbl.sorbs.net,
       reject_rbl_client cbl.abuseat.org,
[...]

postfix-2.5.5-1.i686

Komuś też tak się dzieje ?

Ryszard Mielcarek       |    crazy(małpka)noshit(.)pl  |
http://crazy.geeks.pl   |    http://fun.noshit.pl      |