Prosba o pomoc...

Grzegorz Pietrzak grzes w artikon.pl
Sob, 13 Wrz 2008, 11:37:37 CEST

Dnia środa, 10 września 2008, marteen napisał:
> a pomijajac co jest a czego nie ma z lokali w pld moze ktos napisze jak
> zrobil ze mu sie udalo pod pld ac odpalic nagrywarke dvd na sata??

Tak.
Ja mam odpalone, nawet dwie.
W pracy i w domu.
Ale nie mam udev tylko dev.
I u mnie było to samo pomogło ustawienie uprawnień dla odpowiednich
plików w dev.
W pracy k3b w konfiguracji ,choć mam jako jedyny napęd DVD-RW, jako urządzenia
(nie wiem dlaczego tak) pokazuje dwa: /dev/sdc0, /dev/sgb.
W normalnej pracy program pokazuje i używa tylko jeden napęd.
Ale to pewnie wynika jakoś z tego, że to scsi(?). W tym temacie niech się ktoś
mądrzejszy wypowie.
A uprawnienia musiałem sobie w końcu z palca zmienić, bo k3b nie potrafiło
odpowiednio ich ustawić. Więc wyglądają tak:
brw-rw---- 1 root cdwrite 11, 0 2008-05-28 18:18 scd0
crw-rw---- 1 root cdwrite 21, 1 2008-05-28 18:18 sgb
No i user w odpowiedniej grupie czyli w cdwrite.
W domu mam podłączone trzy nagrywarki, dwie DVD na SATA i IDE
i jedną CD na IDE.
Po bojach z uruchomieniem wszystkich kontrolerów na modułach od (s)ata,
miałem tak, że niezależnie czy to był napęd na SATA czy IDE miały właśnie źle
ustawione uprawnienia.
Więc jest w 99% sprawa uprawnień do plików w /dev tyle, że tutaj musi się
wypowiedzieć ktoś kto wie jak to ustawić od udev.

Grzegorz Pietrzak || grzes w artikon.pl
Wszechwiedzą nikt nie grzeszy, więc mówimy tylko to co wiemy.