Re: Prosba o pomoc...

marteen marteen w go2.pl
Sob, 13 Wrz 2008, 15:24:04 CEST

> Tak.
> Ja mam odpalone, nawet dwie.
> W pracy i w domu.

mozesz mi pokazac jakie moduly masz zaladowane??

> Ale nie mam udev tylko dev.
> I u mnie było to samo pomogło ustawienie uprawnień dla odpowiednich
> plików w dev.

jakie to pliki??

> W pracy k3b w konfiguracji ,choć mam jako jedyny napęd DVD-RW, jako urządzenia
> (nie wiem dlaczego tak) pokazuje dwa: /dev/sdc0, /dev/sgb.
> W normalnej pracy program pokazuje i używa tylko jeden napęd.
> Ale to pewnie wynika jakoś z tego, że to scsi(?). W tym temacie niech się ktoś
> mądrzejszy wypowie.

ja musze uzywac growisofs bo nagrywanie ma isc z crona po zrobieniu zrzutow serwerow w nocy

> A uprawnienia musiałem sobie w końcu z palca zmienić, bo k3b nie potrafiło
> odpowiednio ich ustawić. Więc wyglądają tak:
> brw-rw---- 1 root cdwrite 11, 0 2008-05-28 18:18 scd0
> crw-rw---- 1 root cdwrite 21, 1 2008-05-28 18:18 sgb

ustawialem takie uprawnienia i dalej growisofs odmawial wspolpracy

> No i user w odpowiedniej grupie czyli w cdwrite.

root tez musi byc dodany??

> Więc jest w 99% sprawa uprawnień do plików w /dev tyle, że tutaj musi się
> wypowiedzieć ktoś kto wie jak to ustawić od udev.

rzeczywiscie po restarcie udev ustawia domyslne uprawnienia tylko dla roota brw-------

marcin