net.ipv6.conf.default.autoconf w Ac

Adam Osuchowski adwol w zonk.pl
Pią, 19 Wrz 2008, 18:38:05 CEST

Witam,

ustawiłem ja sobie w /etc/sysctl.conf wpisy:

root:~# grep -e autoconf -e accept_ra /etc/sysctl.conf
# Do you want IPv6 address autoconfiguration? Kernel default is yes.
net.ipv6.conf.all.autoconf = 0
net.ipv6.conf.default.autoconf = 0
net.ipv6.conf.all.accept_ra = 0
net.ipv6.conf.default.accept_ra = 0
net.ipv6.conf.all.autoconf_route = 0

i niestety to nie działa. To znaczy, może i działa, w sensie że
ustawiane są te sysctle:

root:~# cat /proc/sys/net/ipv6/conf/default/autoconf
0
root:~# cat /proc/sys/net/ipv6/conf/all/autoconf
0

ale interfejsy dostając od routera pakiety ICMPv6 router-advertisement
i tak ustawiają sobie adres IPv6 (i nie chodzi tu o adresy link-local
fe80::/10 tylko o globalne unicastowe). Zdiagnozowanie problemu dało
odpowiedź, że problem wynika z tego, że wartość zmiennej autoconf dla
poszczególnych interfejsów ustalana jest na podstawie wartości domyślnej
w momencie ładowaniu modułu sterownika karty (w moim przypadku było to e100),
a później są już ignorowane.

Tak więc, mimo odpowiednich ustawień /etc/sysctl.conf nadal mam:

root:~# cat /proc/sys/net/ipv6/conf/eth0/autoconf
1

Próbowałem kombinować z wpisywaniem modułów do /etc/modules
i /etc/modprobe.conf ale nie na wiele się to zdało bo moduły są wciągane
przed załadowaniem /etc/sysctl.conf i w takim układzie to nie zadziała.

Problem można obejść różnymi hackami, ale to chyba nie o to chodzi.
Mam więc prośbę, czy ktoś łaskawy mógłby rzucić na to okiem i naprawić
to jakoś ,,po Bożemu'' i zgodnie z zasadami PLD.

Pozdrawiam.