notebook hp i brak dzwieku

Lęcznar Paweł maillistpld w gmail.com
Nie, 21 Wrz 2008, 17:42:04 CEST

witam zakupilem laptopa hp dv6500 i mam problem z uruchomieniem dźwięku
na th, może od początku, moja karta

[root w laptop linux]# lspci | grep -i audio
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio
Controller (rev 03)

wpisy które dodałem do /etc/modprobe.conf (otrzymalem je z alsaconf)
alias snd-card-0 snd-hda-intel
alias sound-slot-0 snd-hda-intel

moduly dźwięku które udev ładuje

[root w laptop linux]# lsmod | grep snd
snd_seq_midi            6944  0
snd_rawmidi            17568  1 snd_seq_midi
snd_seq_oss            29696  0
snd_seq_midi_event      6400  2 snd_seq_midi,snd_seq_oss
snd_seq_dummy           3844  0
snd_seq                43248  6
snd_seq_midi,snd_seq_oss,snd_seq_midi_event,snd_seq_dummy
snd_seq_device          6796  5
snd_seq_midi,snd_rawmidi,snd_seq_oss,snd_seq_dummy,snd_seq
snd_pcm_oss            36640  0
snd_mixer_oss          14720  1 snd_pcm_oss
snd_hda_intel         284436  0
snd_pcm                58628  2 snd_pcm_oss,snd_hda_intel
snd_timer              18056  2 snd_seq,snd_pcm
snd_page_alloc          8328  2 snd_hda_intel,snd_pcm
snd_hwdep               7812  1 snd_hda_intel
snd                    38820  10
snd_rawmidi,snd_seq_oss,snd_seq,snd_seq_device,snd_pcm_oss,snd_mixer_oss,snd_hda_intel,snd_pcm,snd_timer,snd_hwdep
soundcore               6368  1 snd

pakiety jakie mam zainstalowane

[root w sbady linux]# rpm -qa *alsa*
alsa-lib-1.0.17-2.i686
alsa-oss-1.0.15-2.i686
alsa-udev-0.1-2.i686
alsa-utils-1.0.17-1.i686
alsa-firmware-1.0.17-1.noarch
kernel-sound-alsa-2.6.25.15-1.i686

na dodatkowym panelu w laptopie świeci się kontrolka o wyciszeniu
dźwięku (zaświeca się w momencie startowania udev'a), efekt tego
wszystkiego jest taki że nie gra, w alsamixer wszystko podgłośnione na
maxa, amarok nie wyrzuca błędów że nie może znaleźć urządzenia tylko tak
jakby odtwarza ale z głośników nic nie wychodzi, tak samo mplayer na
filmach, ktoś się spotkał z takim czymś lub wie jak usunąć ten problem?
dodam że na kubuntu livecd chyba w wersji 8.04 dźwięk działa, dodam
także że próbowałem zamiast alsa-udev zainstalować paczke
alsa-utils-init ale nic to nie zmieniło, byłbym wdzięczny za pomoc,
pozdrawiam