Ukryte sieci WiFi i ipw2200

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 26 Wrz 2008, 16:26:39 CEST

Witam.
Spotkałem się właśnie z następującym problemem:
Jestem w okolicy, gdzie jest kilka sieci, w tym jedna ukryta. Rzecz w tym,
że ja muszę korzystać właśnie z tej ukrytej i nie jest to moja sieć domowa.
Skonfigurowałem sobie ją odpowiednio w /etc/wpa_supplicant.conf:

network={
        ssid="yyyyyyyyyyyyyy"
        scan_ssid=1
        key_mgmt=NONE
        wep_key0="xxxxxxxxxxxxx"
        wep_tx_keyidx=0
        auth_alg=SHARED
        priority=2
}

I jest problem - mianowicie wpa_supplicant za Chiny nie chce się z nią
automatycznie łączyć. Po prostu przy ifup wlan0 essid nie jest
znajdowany/ustawiany (wcale nie jest skanowany), a dhcpcd w okoliczności
braku połączenia się timeout'uje i przydziela "dziwny adres standardowy".
Do tego supplicant, można powiedzieć, głupieje:

# wpa_cli status
Selected interface 'wlan0'
bssid=00:00:00:00:00:00
ssid=paranoya
id=0
pairwise_cipher=UNKNOWN
group_cipher=UNKNOWN
key_mgmt=UNKNOWN
wpa_state=ASSOCIATED
ip_address=169.254.231.124

ALE jeśli w tym momencie ręcznie za pomocą iwconfig ustawię essid, to
suplicant zaskakuje, ale też nie do końca. Natomiast na 100% zrobienie
ifdown wlan0; ifup wlan0 w tym momencie działa.

Sieć domową też mam ukrytą, ale jej essid mam wpisane do ifup-wlan0 i tak to
działa bez pudła (jak stamtąd ją usunę to też nie działa).

Pytanie: jak poprawnie skonfigurować wpa_supplicanta, żeby wykrywał sieci
ukryte? Być może jest to kwestia akurat tego modelu karty WiFi (Intel
ipw2200), więc jeśli to ogólnie działa na innych kartach, proszę o jakieś
informacje od posiadaczy akurat tego modelu (chyba, że ogólnie nie działa
albo jest na to jakiś ogólny sposób, którego nie znam).