Jak ustawić stały interfejs wlan po USB ?

Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Nie, 28 Wrz 2008, 12:53:14 CEST

Dnia niedziela 28 września 2008, ppawelek w onet.pl napisał:
> Witam,
>
> Wybaczcie, sprawa dotyczy niby Ubuntu, ale myślę,
> że jest bardziej uniwersalny i pod PLD będzie tak samo.
>
> Nie wiem jak ustawić stały interfejs np. wlan0
> przydzielany urządzeniu USB przez udev ?
> Mam powód by zawsze było to właśnie wlan0, anie np. wlan1 itd.
> Sprawa dotyczy kary Edimax 7318Usg.
> Moduł rt73(serialmonkey) przy starcie ładuje się jak należy
> i wszystko działa(postępowałem wg przepisu autorów modułu).
> Jeśli wyjmę i włożę kartę do gniazda usb to udev raz przydziela
> alias wlan0 a innym razem wlan1.
> [...]

Utwórz /etc/udev/rules.d/100-network.rules o takiej zawartości, oczywiście
podstawiając MAC karty:

SUBSYSTEM=="net", ATTRS{address}=="ff:ee:dd:cc:bb:aa", NAME="wlan0"

Nazwę możesz sobie dać jaką chcesz, "wlan0" czy "abrakadabra" systemowi
róznicy nie zrobi. Osobiście podmieniam tak nazwy interfejsów na routerach -
extif, intif i tym podobne, w razie wymiany karty wystarczy podmienić MAC w
konfiguracji i nie ma ryzyka że routerowi się wszystko poodwraca.

Pozdrawiam,
--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl