Odp.: Re: Przestawianie się zegara systemowego

Wieslaw Kierbedz w.kier w farba.eu.org
Czw, 3 Gru 2009, 14:52:01 CET

Łukasz Maśko anonsuje::

> Hmmm... u mnie sytuacja była taka: system działa, czas jest OK, potem robię
> restart i zaraz przy starcie mi krzyczy, że filesystem ma błąd, bo był
> podmontowany "w przyszłości", a konkretnie za godzinę, i żeby zrobić
> ręcznie fsck. Ale w systemie godzina _jest_ poprawna. Czyli gdzieś w
> międzyczasie z jakichś powodów czas się zmienił i to 2 razy - na zły i z
> powrotem na dobry. Pytanie: gdzie?

Najpierw masz ustawione UTC.
Ntp się synchronizuje i bierze poprawkę do UTC na timezone.
Czas zapisu superbloku jest wg UTC+timezne.
Potem maszyna się wyłącza i ustawia czas hw (BIOS) na UTC (samo, a może
na samo timezone?).
Potem się włącza i się mu nie schodzi.
Z tego powodu nie używam ostatnio UTC (inna rzecz, że nie muszę).
--
WK