Dysk zewnętrzny USB - odłączanie i ponowne podłączanie

Daniel Dawid Majewski doctorque w o2.pl
Śro, 9 Gru 2009, 10:27:48 CET

Może to banalny problem, ale się nie doszukałem w google - jeśli włożę usb pendrive to po użyciu eject mogę go
bezproblemowo wyjąć, znikają też (udev) wszystkie pliki partycji. Po ponownym włożeniu nazwa urządzenia pozostaje ta sama.
Problem natomiast mam z ostatnio kupionym "LG External HD HXD2 320GB" - eject jedynie odmontowuje partycje, po wyjęciu
wtyczki i ponownym podłączeniu plik urządzenia jest już pod inną nazwą (/dev/sdb -> /dev/sdc -> /dev/sdd itd.), czyli
kernel nie zwalnia starej nazwy. Czy jest na to rada, aby doprowadzić ten dysk do podobnego zachowania jak pendrive ?
--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski