Neostrada [OT]

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Czw, 10 Gru 2009, 13:38:55 CET

Mieszko Kaczmarczyk pisze:

> 	Juz myślałem, ze uszczęśliwianie ludzi na siłe mamy za soba - a
> tu nic tylko powrót do starego systemu myslenia.  Jak czytam Twój post
> to widze, że nadal stara "epoka" rządzi.
>
> 	Pozabieraj tez ludziom noże bo nieświadomi sobie albo komus
> zrobią krzywdę/kuku!

w ramach edukacji dlaczego to zostalo zrobione i ze jest to słuszne
działanie polecam np. lekturę :

http://groups.google.pl/group/pl.internet.polip/browse_thread/thread/d7348612ce2c5351?hl=pl#
http://groups.google.pl/group/pl.internet.polip/browse_thread/thread/738edfa730a486a7?hl=pl#

a w szczególności posty niejakiego Wojciech Puchara.

Biedak potrzebuje pomocy, bo sobie sam nie radzi z lawiną argumentów, a
jako, że swoimi poglądami jesteście bardzo zbliżeni to się ucieszy
zapewne z sojusznika :)

Tylko polecam lekturę całych wątków. Niezły ubaw jest :)

> 	Nie widzę żadnej podstawy aby 99% użytkowników netu via neozdrada
> cokolwiek ograniczać bo jakiś jednostkowy spamer rozsyła tony smieci.
> Spamerom chyba mozna (nie jestem przekonany, że trzeba) blokować
> wysyłanie poczty - a nie od razu stosować *odpowiedzialność*
> *zbiorową*!!!

Widocznie TPSA wie co robi.
Wg statystyk światowych, od wprowadzenia blokady ilość SPAM'u z sieci
TPNET zmiajszyła się o ponad 70%. było nawet ponad 80, ale ktoś mądry
zaczął doradzać userom, aby ściagali blokade zmieniając sobie login do
usługi.

http://www.senderbase.org/senderbase_queries/detaildomain?search_string=tpnet.pl

Poza tym, trzeba było wybrać sie na PLNOG'a i podyskutować z osobami
technicznie odpowiedzialnymi za tą blokadę. Może byś ich przekonał.

Niektorzy próbowali:
http://proidea.maszyna.pl/PLNOG0902/filmy/panel_dyskusyjny.avi

> 	Zablokowanie portu 25 *wszystkim* użytkownikom neozdrady świadczy
> co najwyżej o tym, że admini tpsa nie mają odpowiednich kwalifikacji by
> zarządzać tą usługą, a nie, że użytkownicy są nieświadomi.

bzdura. nie zdajesz sobie problemu ze skali tego zjawiska, wielkości
sieci TPSA i innych problemów związanych z jej zarządzaniem. i tak
dobrze że udało im się przepchnąć w takim molochu takie coś.

Zresztą, to nie jest dyskusja na tą listę.
Zapraszam na pl.internet.polip
Będzie ubaw :)

--
  WeeD