[Th-test] xorg-driver-input-synaptics-1.0.0

Lukasz Kies kiesiu w kiesiu.com
Wto, 3 Lut 2009, 21:48:31 CET

Witam wszystkich,

informacja dla tych, którym nagle przestał działać scroll w
touchpadach po aktualizacji i dla mojej pamięci:

"Note: Due to the ubiquity of multi-touch capable touchpads, the driver will
pick two-finger scrolling over edge scrolling if two-finger detection is
supported by the hardware. Edge-scrolling is then disabled.

Kernels up to excluding 2.6.29 announce multi-touch capabilities for all
synaptics touchpads even if the hardware does not support it. If you have a
such a touchpad, you will need to enable edge scrolling explicitly in the
configuration."

Tapping też jest wyłączony by default. Swoją drogą, mnie dziwnie nie
chciała działać poprawka w xorg.conf, zaczęło dopiero działać po
napisaniu odpowiedniego pliku fdi dla hala.

BTW opcje odpowiedzialne za scrollowanie to VertEdgeScroll i HorizEdgeScroll.

Pozdrawiam,
Łukasz