[OT] Kontrola stanu modemu GPRS/3G podczas jego działania - jak?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 8 Lut 2009, 13:29:05 CET

Mam modem GPRS na PCMCIA. Działa i jest fajnie. Ciekawi mnie, czy jest
sposób na kontrolę jego stanu (siła sygnału, sposób transmisji - modem
obsługuje m.in. EDGE, HSDPA) ale w momencie, gdy sieć jest zapięta (działa
pppd). Normalnie można to, zdaje się, zrobić z poziomu minicoma wysyłając
komendy AT przez port szeregowy modemu. Ale jak działa pppd to port jest
zablokowany.

Jakieś pomysły?