Re: [OT] Kontrola stanu modemu GPRS/3G podczas jego działania - jak?

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Pon, 9 Lut 2009, 20:15:08 CET

Łukasz Maśko pisze:
> Mam modem GPRS na PCMCIA. Działa i jest fajnie. Ciekawi mnie, czy jest
> sposób na kontrolę jego stanu (siła sygnału, sposób transmisji - modem
> obsługuje m.in. EDGE, HSDPA) ale w momencie, gdy sieć jest zapięta (działa
> pppd). Normalnie można to, zdaje się, zrobić z poziomu minicoma wysyłając
> komendy AT przez port szeregowy modemu. Ale jak działa pppd to port jest
> zablokowany.

Te parę modemów co miałem okazję używać, to miały co najmniej dwa porty,
jeden do pppd, a drugi "kontrolno/sterujący".

> Jakieś pomysły?

Pod X-sy to umtsmon polecam, szkoda że brak go w PLD.
Pokazuje siłę sygnału, rodzaj połączenia, czas i ilość danych.
--
pzdr
Stacho Pal