[OT] Kontrola stanu modemu GPRS/3G podczas jego działania - jak?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 9 Lut 2009, 20:27:26 CET

Dnia poniedziałek, 9 lutego 2009, Stacho Pal napisał:

> Te parę modemów co miałem okazję używać, to miały co najmniej dwa porty,
> jeden do pppd, a drugi "kontrolno/sterujący".

Ten daje 3 porty ttyUSB{0,1,2}, do komunikacji używam 0. Zastanawiałem się,
do czego są pozostałe.

> Pod X-sy to umtsmon polecam, szkoda że brak go w PLD.
> Pokazuje siłę sygnału, rodzaj połączenia, czas i ilość danych.

Mam, zainstalowałem sobie jakiś czas temu. Ale do połączeń mam skrypty dla
pppd, które wywołuję ręcznie, więc go nie używałem. Ale dzięki za
podpowiedź, sprawdzę jak się zachowuje.