[Th] gdm 2.20

Sławomir Sędyka kermit7768poland w gmail.com
Nie, 25 Sty 2009, 11:11:11 CET

Cześć.

Od jakiegoś czasu gdm z Th main nie chce mi wyłączać komputera.
Wygląda to tak, jakby nie chciał się dać ubić.
Problemem mogą być dwa procesy "gdm-binary"
i tylko jeden wpis w /var/run/gdm/pid

[kermit w zabka ~]$ sudo ps ax | grep gdm
 4741 tty1     S      0:00 /usr/sbin/gdm-binary
 4751 tty1     S      0:00 /usr/sbin/gdm-binary
 4756 tty9     Ss+    0:05 /usr/bin/Xorg :0 -audit 0 -auth
/var/lib/gdm/:0.Xauth -nolisten tcp vt9
 5037 pts/0    S+     0:00 grep gdm

[kermit w zabka ~]$ sudo /etc/rc.d/init.d/gdm status
gdm-binary (pid 4751 4741) jest uruchomiony...

[kermit w zabka ~]$ sudo cat /var/run/gdm.pid
4741

Ręczne wykonanie komendy zawartej w gdm-stop:
exec kill -TERM `cat /var/run/gdm.pid`
powoduje zablokowanie daemona gdm

[kermit w zabka ~]$ sudo service gdm status
gdm zabity ale podsystem zablokowany

Co ciekawe gdm-restart i sygnał -HUP potrafi ładnie gdm-a przeładować.

Zmuszony przez to zostałem do używania kdm ale w połączeniu z gnomem
muszę najpierw się wylogować, a dopiero później wyłączać komputer.

Jak sprawdzić, co go (gdm) boli?

--
Sławomir Sędyka