X i czcionka terminus w konsoli (i utf8?)

Sylwester Gruszka gruszex w gmail.com
Pią, 30 Sty 2009, 12:12:50 CET

Witam,

mam niby w konsoli ustawioną czcionkę ter-v14n (to z przewodnika "UTF8 w PLD"
http://pld-users.org/pl/przewodniki/utf-8 ), ale tylko do momentu
uruchomienia X. Gdy już sie uruchomi X to po przełączeniu się na którykolwiek
wirtualny terminal:
- mam już tam z powrotem "zwykłą" czcionkę,
- polskie znaki są tam popsute, np. "G" zamiast "ł",
- polskie znaki (te zepsute) są białe (a reszta znaków - jasnoszare, tzn
zwykłe),
- po zapełnieniu ekranu nie widać 3 dolnych wierszy, tzn jeśli coś napiszę to
muszę 3 razy wcisnąć enter, żeby to zobaczyć na monitorze.

Pomóżcie, to jest strasznie upierdliwe :/

(nawet nie wiem jakie dodatkowe informacje podać bo nie wiem co możę być za to
odpowiedzialne)

--
pozdrawiam,
Sylwester Gruszka