X i czcionka terminus w konsoli (i utf8?)

Przemysław Zając zajac_p w o2.pl
Pią, 30 Sty 2009, 12:27:06 CET

Friday 30 of January 2009 12:12:50 Sylwester Gruszka napisał(a):
> Witam,
>
> mam niby w konsoli ustawioną czcionkę ter-v14n (to z przewodnika "UTF8 w
> PLD" http://pld-users.org/pl/przewodniki/utf-8 ), ale tylko do momentu
> uruchomienia X. Gdy już sie uruchomi X to po przełączeniu się na
> którykolwiek wirtualny terminal:
> - mam już tam z powrotem "zwykłą" czcionkę,
> - polskie znaki są tam popsute, np. "G" zamiast "ł",
> - polskie znaki (te zepsute) są białe (a reszta znaków - jasnoszare, tzn
> zwykłe),
> - po zapełnieniu ekranu nie widać 3 dolnych wierszy, tzn jeśli coś napiszę
> [...]

Ja nie wiem od czego to zależy ale, mam 3 maszyny, dwie z kartami intela jedną
z nvidią, (wszystkie z takimi samymi ustawieniami bo z jednego obrazu
kopiowane, podmienione tylko sterowniki do grafy) o ile na intelu było zawsze
wszystko dobrze o tyle pod nvidią dokładnie takie objawy jak piszesz (od
którejś aktualizacji systemu) ale jak na nvidi ustawiłem uvesafb to te trzy
linie o których piszesz zniknęły i polskie znaczki zaczęły działać.

Tak naprawdę też z chęcią dowiedział bym się od czego to zależy.
Na intelach nie używam uvesafb bo po przejściu na którąś z konsol ttyX
dostawałem czarny ekran.

Przemysław Zając
JID: zajac w jabber.org
 GG: 7855838