X i czcionka terminus w konsoli (i utf8?)

Krzysztof Rygielski riggyk w gmail.com
Pią, 30 Sty 2009, 12:35:24 CET

Friday 30 January 2009 12:27:06 Przemysław Zając napisał(a):
> Ja nie wiem od czego to zależy ale, mam 3 maszyny, dwie z kartami intela
> jedną z nvidią, (wszystkie z takimi samymi ustawieniami bo z jednego obrazu
> kopiowane, podmienione tylko sterowniki do grafy) o ile na intelu było
> zawsze wszystko dobrze o tyle pod nvidią dokładnie takie objawy jak piszesz
> (od którejś aktualizacji systemu) ale jak na nvidi ustawiłem uvesafb to te
> trzy linie o których piszesz zniknęły i polskie znaczki zaczęły działać.
>
> Tak naprawdę też z chęcią dowiedział bym się od czego to zależy.
> Na intelach nie używam uvesafb bo po przejściu na którąś z konsol ttyX
> [...]

Ja mam dokładnie taki sam problem. Pojawiło się jakoś tak po aktualizacjach w
sierpniu :-) Mam w laptopie nvidię. Niestety u mnie uvesafb chusteczkę
zdziałała :-/ W zależności od ustawień wyświetlało mi dobrze tekst w konsoli
w wyższej rozdziałce, albo wręcz dostawałem kaszę na ekranie. W każdym razie
problemu z polskimi znaczkami i nie mieszczeniem się konsoli na ekranie nie
rozwiązało i uvesafb poszła do kosza.

Chętnie poznam rozwiązanie o ile istnieje. Ja nic nie znalazłem i już dawno
porzuciłem nadzieję, nauczyłem się z tym żyć :P

Swego czasu skrobnąłem coś na forum ale zaginęło w gąszczu wątków bez
odpowiedzi.

--
Krzysztof "Riggy" Rygielski
Registered Linux User: #455470