Instalacja PLD

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 20 Lip 2009, 12:05:17 CEST

Dnia poniedziałek, 20 lipca 2009, Grzegorz Rajda napisał:
> Witam!
>
> Potrzebna jest opinia. Od pół roku mam dodatkowy komputer. Laptop Acer
> Aspire 5730Z. Wiem, że instalacja Linuksa w miejsce obecnej Visty jest
> możliwa. Problem w tym, że mam jeden dysk podzielony na dwie partycje.
> Dysk ma pojemność 320 GB, jest prawie pełny. Jestem w stanie zebrać
> dane, które chce zachować na jednej z nich. Chciałbym jednak zmienić OS
> na PLD w taki sposób, aby nie naruszyć drugiej partycji.
>
> Ktoś już robił coś takiego? Dodam, że operacja musi zakończyć się
> sukcesem w 100%. Będę zobowiązany za wszelkie wskazówki.

Czy instalacja przez sieć z livecd/rescuecd wchodzi w grę? Jeśli tak, to ja
nie widzę problemów. Jedyne, co musisz spokojnie przeprowadzić, to usunąć
tą "niepotrzebną" partycję (bez istotnych danych) i w jej miejsce utworzyć
dwie - jedną na Linuksa, druga małą na swap. Potem formatujesz obydwie nowe
partycje, instalujesz PLD, konfigurujesz i tyle.

Tak czy inaczej, lepiej by było zrobić backup, chociażby na innym
komputerze. Jak już sobie dane zgromadzisz na tej jednej partycji, to
podepnij się przez sieć pod drugi komputer i przepchnij na niego te dane
skompresowane jakimś zip-em. Zawsze będziesz spokojniejszy ;-)