Instalacja PLD

Daniel Dawid Majewski doctorque w o2.pl
Pon, 20 Lip 2009, 12:11:09 CEST

Pewnego dnia wpadła wieść od Grzegorz Rajda i powiedziała :
> Potrzebna jest opinia. Od pół roku mam dodatkowy komputer. Laptop Acer
> Aspire 5730Z. Wiem, że instalacja Linuksa w miejsce obecnej Visty jest
> możliwa. Problem w tym, że mam jeden dysk podzielony na dwie partycje.
> Dysk ma pojemność 320 GB, jest prawie pełny. Jestem w stanie zebrać
> dane, które chce zachować na jednej z nich. Chciałbym jednak zmienić OS
> na PLD w taki sposób, aby nie naruszyć drugiej partycji.
>
> Ktoś już robił coś takiego? Dodam, że operacja musi zakończyć się
> sukcesem w 100%. Będę zobowiązany za wszelkie wskazówki.
Używam na co dzień PLD-Linux TH (KDE4) na TravelMate 5720.
Kamera działa, bluez też, chociaż kulawo (za każdym razem, gdy chcę go użyć, muszę zrestartować dhcpd - interfeace na
którym ma działać, pojawia się zdecydowanie za późno), bo nie chce mi się wnikać. Zdarzają się wywałki, ale to chyba
wina xorg-driver-video-intel.
Co do partycji, to nie powinno być problemów, jeśli tylko od początku używasz AHCI i pod Linuxem też tego chcesz używać.
Wystarczy pod linuksowym fdisk (np. RescueCD) zmienić znacznik partycji na Linux 0x83 i utworzyć filesystem np. ext3.
--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski