Instalacja PLD

Grzegorz Rajda mellonedain w gmail.com
Śro, 22 Lip 2009, 21:21:09 CEST

Wieslaw Kierbedz pisze:
> Grzegorz Rajda anonsuje::

> Mam na dwóch dyskach ext3, linux raid (i w nim już nie ważne co), ntfs
> x3 i hfs+.
> PLD, Vista, MacOsX.
> Grub i chameleon.
> I wszystko działa.
> Czasem ważna jest kolejność. Windows nie zainstalujesz w obecności soft
> raid. Vista loader nadpisuje mbr, chameleon nadpisuje mbr. Grub bootuje
> wszystko.

Na stacjonarnym komputerze mam 2 dyski po 40 GB każdy. Na jednym Windows
Xp, na drugim PLD Linux. Loaderem jest Lilo. Całość startuje z dysku
linuksowego. Na dysku Windowsowym jest oryginalny MBR z WinXP odłączenie
któregokolwiek z nich nie wpływa na pracę drugiego.

> fdisk nie niszczy istniejących partycji raczej. Jest bardziej
> selektywny, niż partycjonowanie z instalacji win (to potrafi
> poprzestawiać kolejność partycji).
> Zaczynasz od najgłupszego (MS), potem to bardziej przewidywalne (MacOs)
> i na koniec to, co przeszkadza niedoróbom, ale jest pod pełną kontrolą,
> czyli fdisk/linux/grub.

Chcę usunąć Vistę z lapka. Postaram się przeprowadzić tę operację
najszybciej jak to tylko będzie możliwe i dam znać jak mi poszło.

--
Pozdrawiam,
Grzegorz