dansguardian.spec - problem z kompilacją

Piotr Pawełek ppawelek w onet.pl
Nie, 22 Mar 2009, 17:46:24 CET

Pawel Dlugosz pisze:

> Racja, dodane. Dzięki.

Pakiet kompiluje się teraz poprawnie, ale mam problem
u uruchomieniem demona dansguardiana.

/etc/init.d/dansguardian start
Uruchamianie usługi dansguardian.......
/usr/sbin/dansguardian...........................[ PROBLEMY ]
nothing to do!

Jeśli "z palca" zapodaję
/us/sbin/dansguardian
Unable to getgrnam(): Sukces

Google i dokumentacja dansguardiana mówią o problemach
z prawami dostępu do katalogów z logami i konfigami.
Zauważyłem, że w "naszym" specu ustawiony jest user i grupa:
nobody.
Czy trzeba jeszcze jakiś dodatkowych zabiegów, aby to ruszyło
(chodzi o zgodność z userami squida i clamav) ?
Czy da się jakoś ukoszernić tę usługę pod PLD.
Ico ważne jak ją poprawnie uruchomić ?

Pozmieniałem ręcznie prawa do odp. katalogów dla nobody:nobody,
ustawiłem w konfigu dansguardiana usera:grupę nobody dla daemona
i coś dalej nie tak - niby się uruchamia, problem z zatrzymaniem.
Mógłby ktoś z developerów rzucić okiem na speca i dansguardiana.
Moja wiedza tu nie wystarcza :(

Może to coś pomoże:
http://contentfilter.futuragts.com/wiki/doku.php?id=common_problems

sekcja  Permissions And Daemon User