multicast

Grzesiek Pycia gzohop w gmail.com
Pią, 27 Mar 2009, 23:36:28 CET

Tomasz Grobelny wrote:
> Konfigurował ktoś może multicast na PLD? Zrobiłem tak:
> 1. $ ip r a 224.0.0.0/4 dev eth0
> 2. firewall z policy tymczasowo ustawionym na ACCEPT (na INPUT/OUTPUT/FORWARD)
> 3. ip forwarding włączony.
> Wykonuję ping 224.0.0.1, a tu głucha cisza. Co jeszcze trzeba zmienić?

ruch z/do multicast czy routing multicast?

Ja właśnie walcze z routingiem multicast (ale routery mam na gentoo albo
debianach).
Jeśli chodzi o odbior i nadawanie multicast to dziala mi bez zadnych
zabiegów na PLD Ti.

sieciówka musi być w trybie multicast (ale chyba domyślnie jest) trzeba
przepuscic pakiety igmp i 224.0.0.0/4.
Zeby odpowiadać na pingi multicast trzeba miec:

/proc/sys/net/ipv4/icmp_echo_ignore_broadcasts

ustawione na 0

i tyle. A do routingu wszsytko powyższe plus daemon routingu np. mrouted
itp. itd.

Gzohop:
Grzesiek Pycia
EMAIL: gzohop w gmail.com