[OT] Jak można użyć klawiatury po bluetooth?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 13 Maj 2009, 23:24:53 CEST

Mam taką małą klawiaturkę składaną, niby do palmtopa, ale powinna działać i
z kompem. No i próbuję ją zmusić do działania. Klawiaturka działa z XP na
standardowych sterownikach wbudowanych w system. Ale jak ja podpiąć pod
Linuksa?
Pytanie z tematu pozornie dziwne, bo można by powiedzieć, że jeśli
urządzenie wspiera HID, to nie powinno być problemu. Ale rzecz w tym, że
jednak problem jest, bo jak próbuję się z nią połączyć, to dostaję to:

$ hcitool scan
Scanning ...
        00:0B:0D:6E:1A:63       KEYBOARD
$ sdptool browse 00:0B:0D:6E:1A:63
Browsing 00:0B:0D:6E:1A:63 ...
Service Name: HID-Kbd
Service Description: Bluetooth Kbd
Service Provider:
Service RecHandle: 0x10000
Service Class ID List:
  "Human Interface Device" (0x1124)
Protocol Descriptor List:
  "L2CAP" (0x0100)
    PSM: 17
  "HIDP" (0x0011)
Language Base Attr List:
  code_ISO639: 0x656e
  encoding:    0x6a
  base_offset: 0x100
Profile Descriptor List:
  "Human Interface Device" (0x1124)
    Version: 0x0130

$ sudo hidd --connect 00:0B:0D:6E:1A:63
Can't create HID control channel: Connection reset by peer

I tyle. Nie umiem sobie z tym poradzić. Ale klawiaturka po przełączeniu
suwaka obsługuje również tryb SPP:

$ sdptool browse 00:0B:0D:6E:1A:63
Browsing 00:0B:0D:6E:1A:63 ...
Service Name: SPP slave
Service Description: Bluetooth SPP V1.09
Service RecHandle: 0x10000
Service Class ID List:
  "Serial Port" (0x1101)
Protocol Descriptor List:
  "L2CAP" (0x0100)
  "RFCOMM" (0x0003)
    Channel: 1
Language Base Attr List:
  code_ISO639: 0x656e
  encoding:    0x6a
  base_offset: 0x100

Wiem, że mogę sobie teraz tą klawiaturę spiąć z kompem, korzystając z
rfcomm. Tylko nie umiem tego wykorzystać. Jak można użyć klawiatury
podłączonej przez taki wirtualny port szeregowy? Ewentualnie ktoś wie, jak
mimo wszystko wykorzystać HID, chociaż on się nie chce dać użyć.