[OT] dhcpcd a ifconfig

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 22 Maj 2009, 09:51:34 CEST

W pracy czasami siada nam serwer dhcp dla sieci bezprzewodowej. Efekt jest
taki, że karta się autoryzuje do sieci, ale adres jest nieprzyznawany.
Wtedy, żeby nie tracić czasu, zwykle ręcznie odpalam ifconfig i przydzielam
sobie sam adres taki, jak wiem, że jest bezpieczny.

Gdy idę do domu, laptop usypiam. W domu (czy gdziekolwiek indziej, gdzie mam
dostęp do sieci WiFi), gdy interfejs wstaje, próbuje uzyskać adres IP po
dhcp. Tylko interfejs pamięta poprzednio ustawiony adres do tego stopnia,
że dhcpcd nie jest w stanie tego zmienić. Nie pomaga zrobienie dhcpcd -n
wlan0 ani ifdown wlan0;ifup wlan0, bo adres ciągle jest taki, jaki ręcznie
ustawiłem. Dodam więcej - dhcpcd w logach wypisuje, że dostał jakiś tam
adres od serwera, ale do nie przypisuje do interfejsu.

Pomaga dopiero modprobe -r ipw2200; modprobe ipw2200; ifup wlan0

Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Czy to jest bug, czy feature dhcpcd?