qemu + kvm

Radosław Bogdanowicz buba w podlesie.net
Wto, 17 Lis 2009, 21:38:42 CET

KVM/QEMU użyłem, ponieważ QEMU jest mi znane i wiedziałem jak system
tam postawić. Chcę zainstalować M$ Visual Studio 2005, napisać
program do pracy magisterskiej i... całość skasować. Tak, żeby żadne
M$-śmieci na kompie nie pozostały.

Z tego co Google mi wypluło na temat VirtualBoxa - musiałbym
przekonwertować istniejący obraz (qcow2) z Windowsem do formatu RAW,
następnie powstały obraz ponownie przekonwertować - do ostatecznego
formatu obsługiwanego przez VirtualBoxa. Poza tym VirtualBox emuluje
inny sprzęt - nie wiem, jak Windows na to zareaguje. W najlepszym
przypadku będzie chciał się ponownie aktywować (jest legalny, darmowy
dla studentów PolSl), a w najgorszym nie wstanie (?).
A może rozsądniej będzie od nowa WinXP zainstalować w nowym obrazie
VirtualBox'a?