TH problem z softraidem (Raid1)

Dariusz Krzempek darek w pekdar.net
Pon, 30 Lis 2009, 11:23:28 CET

Pawel Kwiatkowski pisze:

> Nie pokazałeś konfiguracji lilo. Robiłeś zgodnie z instrukcją w
> dokumentacji? http://pl.docs.pld-linux.org/soft_raid.html

Tak korzystam za każdym razem z tego opisu i jest świetny. Działa z AC
doskonale. Jednak przy TH już jest gorzej.

[root w rescue ~]# cat /etc/lilo.conf
default=pld
timeout=50
boot=/dev/md0
prompt
read-only
lba32
raid-extra-boot=mbr-only
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
append="rootflags=quota"
image=/boot/vmlinuz
         initrd=/boot/initrd
         label=pld
         root=/dev/md1
         read-only

Lilo wykonuje się poprawnie. Identyczna konfiguracja jak na innym
serwerze z tą różnicą że tam jest AC a tu TH.

Czytałem wątek o "Re: mdassemble v. 3.1-1 uruchomiony z initrd nie
wykrywa" i porady udzielone w nim nie zadziałały u mnie. Zrobiłem
downgrade mdadm do wersji 2.x, zrobiłem downgrade kernela do 2.6.2x i
nic. Nawet porady dot. geninitrd i opcji z UDEV... nie pomogły. Że
sprawa była bardzo pilna musiałem radzić sobie sam i zrobiłem to co
mogłem zrobić na szybko. Czyli kopia całego systemu z danymi i
postawiłem PLD od nowa z soft raidem według poniższych recept.

1. Instalacja TH via recuecd na podstawie:
http://www.pld-linux.org/pl/Docs/InstalacjaZaPomoc%C4%85Chroota?highlight=%28Docs/%29

2. Przejście na softraid za pomocą tego opisu:
http://pl.docs.pld-linux.org/soft_raid.html

I poszło. Ale upgrade do krenela 2.6.3x nie mam odwagi zrobić. Po
ostatniej takiej czynności system przestał mi wstawać. Objawy miałem
wręcz idento jak w tym wątku "Re: mdassemble v. 3.1-1 uruchomiony z
initrd nie wykrywa".

Pozdrawiam
Darek