vpn "prawie" dzialajacy...

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Pon, 5 Paź 2009, 21:12:11 CEST

Paweł Sikora wrote:

> na razie z roznic widze, tyle, ze przy polaczeniu laptop-upc klient
> vpn dostaje inne serwery dns, niz w przypadku polaczenia laptop-pld-upc,
> ale byc moze to takie celowe zachowanie ichnego serwera dhcp,
> ktory rozladowuje obciazenie.

ja bym najpier zapytal administratorw serwera VPN w twojej firmie, czy
tak ma byc, i ktore adresy DNS'ow sa prawidlowe.

> chetnie wyslucham porad, co jeszcze moglbym sprawdzic i przetestowac
> z poziomu laptop, lub pld, aby dotrzec do sedna problemu.

mowiesz ze pingujesz DNS'y, a czy probowales np. rozwiazac za ich pomoca
jakies nazwy domenowe (nslookup)? albo sprobowac bedac polaczony przez
pld, rozwiac nazwy przy uzyciu tych DNS'ow ktore dostajesz jak sie
podlaczasz bezposrednio przez upc.

PS. tcpdumpem, oprpocz sprawdzenia na interfejsie LAN, sprawdz tez czy
tak samo wyglada zaNATowany ruch na interfejsie WAN (dwa okienka
termianal i porownaj, czy cos ci sie nie "gubi" na firewallu.

--
  Arkadiusz Rdest