vpn "prawie" dzialajacy...

Paweł Sikora pluto w agmk.net
Pon, 5 Paź 2009, 20:36:30 CEST

On Monday 05 October 2009 13:06:07 Paweł Sikora wrote:

> tak, mam drop na forwardzie i przepuszczanie establiszed/new w odpowiednich
> kierunkach i tak to przedtem dzialalo. z tego co patrzylem iptstate-m
> to na bramce jest tylko zestawione polaczenie do firmy na port ipsec-a.
> byc moze zrobili jakis "upgrejd" i moj firewall jest problemem.
> sprawdze to -p esp/ah wieczorem.

za wiele tcpdump mi nie powiedzial. na interfejsie bramki do ktorego
jest przypiety laptop beigaja pakiety UDP-encap z roznymi SPI pomiedzy
ip 192.168.0.2 laptopa, a punktem dostepowym firmy firma.domena.nat-t.
na firewallu w forwardzie nic sie nie lapie na esp/ah. zresetowalem
sobie nawet liczniki i nic nie wpadlo do statystyk dropa, wiec pewnie
nie o przyciete pakiety tu chodzi.