Re: jakość łącza

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Czw, 8 Paź 2009, 10:27:13 CEST

On Thu, 8 Oct 2009, Pawel Kwiatkowski wrote:

> Wielu ISP tnie icmp ping więc pingiem nie zbadasz na 100%. Radziłbym

Bez przesady, ja bym raczej powiedział że mało kto obecnie tnie icmp...
Może różne paranoiczne instytucje typu banki - i tyle :) Natomiast żeby ISP
komuś ciął ICMP - pierwsze słyszę...

> wget/ssh/nc/cokolwiek + jakiś sniffer (tcpdump, tshark,...) i badać czy
> są retransmisje TCP. Żmudne, ale nie widzę alternatywy.

IMHO to raczej nic nie da - jak znika jeden pakiet na 20 to w powodzi
pakietów na snifferze się potniesz zanim zobaczysz że coś zostało wycięte.
Mimo wszystko najlepiej jest założyć że ISP nie robi niczego brzydkiego
(typu przycinanie jakiegoś konkretnego typu ruchu, albo przepuszczanie ICMP
z maksymalnym priorytetem by wszystko ślicznie wyglądało) i użyć smokepinga
na sporo różnych targetów oraz mrtg. Dodatkowo można potestować czy
przypadkiem nie są filtrowane duże pakiety - najprościej pingiem z
odpowiednim rozmiarem pakietu - wiele razy właśnie tu wychodziły problemy,
bo provider ustawiał mniejsze MTU i równocześnie zabraniał fragmentacji.
A właśnie, jeśli są problemy to można sprawdzić czy właśnie zmiana MTU nie
pomaga - jeśli pomaga, to pewnie powyższe jest przyczyną ;)

No i jeszcze raz - to są metody do zastosowania na łączu jakiegoś poważnego
providera, który albo nie robi dziwnych czarów albo się do nich przyzna. :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944